Szkolenie zatytułowane: "Jak panować nad klasą szkolną?" kieruję do tych nauczycieli, którzy będąc dobrymi specjalistami w ramach swoich przedmiotów, nie potrafią jednak sprawować efektywnej kontroli nad uczniami w trakcie lekcji.
Sytuacja jest patowa. Z jednej strony nieszczęsne "prawa ucznia" gwarantujące rozrabiakom (praktycznie) bezkarność, z drugiej - dyrektorskie oczekiwania na efekty. Nauczyciel przypomina często żołnierza wysłanego bez broni na front. Bo co zrobić, gdy "delikwent" rozrabia na lekcji i równocześnie nie obawia się ani obniżenia oceny zachowania, ani jedynek, ani rodzicielskiego upominania czy nawet groźby usunięcia ze szkoły (często zresztą czysto hipotetycznej).
A radzić sobie jakoś trzeba! Dlatego podtytuł tego szkolenia powinien brzmieć: "Co można zrobić, gdy już nic nie da się zrobić?" Na taką sytuację przygotowałem sposoby, by nie rzec triki, dzięki którym można zapanować nad klasą i efektywnie przeprowadzać lekcje.
Zastrzegam - nie obiecuję "złotych gór". Zdarzają się przypadki, które - mówiąc językiem medycznym - są beznadziejne. Ale prawdą też jest, że spora część nauczycielskich problemów bierze się z elementarnych błędów popełnianych w relacjach z uczniami.
Na szkoleniu nauczyciele poznają odpowiedź na cztery podstawowe pytania?
- co muszą zmienić we własnym zachowaniu, żeby skutecznie radzić sobie w pracy z uczniami ?
- jak budować własny autorytet?
- jak rozpoznawać i gasić pierwsze oznaki buntu?
- w jaki sposób wydawać polecenia i upominać?
Szkolenie dla rad pedagogicznych oraz innych, zorganizowanych grup, przeprowadzam we współpracy z Fundacją Servire Veritati Instytut Edukacji Narodowej, która jest jego organizatorem (przy Fundacji funkcjonuje Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.)
Zapytania proszę kierować na adres e-mailowy wspomnianej Fundacji: ien@ien.pl lub telefonicznie 81/743 75 15.